مقالات آرشیو خبر ها
شکست کرونا؛ کلید پیوستن نیکولو زانیولو به یووه

شکست کرونا؛ کلید پیوستن نیکولو زانیولو به یووه

 

در حالیکه عمده نگاه‌ها و انتظارات در تابستان پیش‌رو حول محور گزینه‌هایی است که این روزها رسانه‌ها متمایل پیوستن به یوونتوس معرفی می‌کنند اما به نظر می‌رسد نباید از محور آشنای مسیر تورین - رم نیز غفلت کرد.

 

مراودات اقتصادی بیانکونری و جالوروسی در سالهای اخیر بر کسی پوشیده نیست و کافیست کمی به اسامی بازیکنانی که بین این دو باشگاه مبادله شده‌اند بازگردیم. تبادل لئوناردو اسپیناتزولا و لوکا پله‌گرینی در تابستان گذشته و خاطرات فراموش نشده از انتقال میرالم پیانیچ، میرکو ووچینیچ، مارکو بوریه‌لو، امرسون و جاناتان زبینا در سالهای گذشته از باز بودن راه رفت و آمد در مسیر تورین به رم و بالعکس خبر می‌دهد.

 

یکی از مهم‌‎ترین علاقه‌مندی‌های یووه در مارکت کنونی رمی‌ها ستاره 20 ساله و البته مصدوم این تیم؛ نیکولو زانیولو است. هافبک هجومی رم که با فرم خیره‌کننده‌ای فصل را آغاز کرده بود هرچند در مقابل یووه دچار مصدومیتی شدید شد اما حتی این اتفاق تلخ نیز باعث نشده فابیو پاراتیچی علاقه و تلاش‌اش برای نقل مکان کردن او به تورین را پنهان کند.

 

 

رایج‌ترین دیدگاه‌ها در مورد این ترانسفر از آسان نبودن به خدمت گرفتن زانیولو می‌گویند. او که تا تابستان 2014 با جالوروسی قرارداد دارد بعید است با مبالغی کمتر از 50 میلیون یورو پرهسپار یووه شود. در عین حال راضی کردن جانلوکا پتراکی (مدیر ورزشی رم) به فروش ستاره تیمش نیز مسیری پر فراز و نشیب به نظر می‌رسد. ماجرای به خدمت گرفتن زانیولو به همین آسانی‌ها نیز نیست؛ چنانچه یووه در قبال این ستاره جوان موضع انفعال را در پیش بگیرد آن وقت است که اینتر و در رأس آن جوزپه ماروتا پا پیش خواهند گذاشت و پروژه شکار هافبک خلاق آتزوری را عملی خواهند کرد.

 

با این حال آنطور که شنیده‌های خبرنگاران نزدیک به باشگاه یوونتوس خبر می‌دهند، پاراتیچی از هم‌اکنون و در حالیکه زانیولو در حال سپری کردن دوران مصدومیتش است و کمتر در کانون توجهات قرار دارد پیشنهادات غیرمستقیمی را از طریق واسطه‌ها به گوش پتراکی رسانده و از علاقه‌مندی یووه به این بازیکن و آمادگی برای خرید و حتی معاوضه او با گونزالو هیگواین خبر داده است؛ همان بازیکنی که در تابستان گذشته نیز به شدت مورد توجه رمی‌‎ها و شخص پائولو فونسه‌‎کا (سرمربی رم) بود.

 

به عقیده ماسیمو پاوان (خبرنگار نزدیک به یووه) البته ماجرا در مسیر بسیار امیدوار کننده‌تری قرار دارد: «عملیات انتقال نیکولو زانیولو به یووه در مسیری مثبت و امیدوارکننده در حال حرکت است. برخلاف برخی از کارشناسان، به عقیده من انجام این انتقال کاملاً امکان‌پذیر است. رابطه میان دو باشگاه بسیار عالی است و جلسات رسمی میان مدیران ورزشی برای حل و فصل موانع پیش‌روی این ترانسفر به زودی و پس از اتمام شرایط نابهنجار این روزها (اپیدمی کرونا در ایتالیا و پاندمی این ویروس در جهان) برگزارخواهد شد.»

 

دیگر بر کسی پوشیده نیست که یوونتوس به ستارگان جوان و مستعد این روزهای فوتبال ایتالیا به شدت چشم دوخته و امیدوار است خلأ آمار نگران‌کننده و پایین بازیکنان ایتالیایی در تیم را با استراتژی افزودن بازیکنان جوان و آینده‌دار ترکیب کند. در این راه نیکولو زانیولو یکی از کلیدی‌‎ترین نفراتی است که بیانکونری به همراه تونالی امیدوار است به تیم خود بیافزاید.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: